Mr & Mrs Renggos

Daisypath Anniversary tickers

Our First Khalifah

Lilypie Maternity tickers

Tuesday, October 23, 2012

Syawal 2012

Hye peeps..i know dah nak raya haji pon baru nak ada post pasal raya x haji kan..gila baloq liat aku ni..memang kemalasan tahap gaban..lagi suka membaca blog orang dari update blog sendiri..Bukan ape, dulu kat opis boleh la boring2 keje dok update blog, skang ni Blogspot dan kena banned daaa.
so masa paling banyak dihabiskan kat opis, bila sampai rumah nmpk bantal and katil je. During weekend plak fully used utk spent time ngan family especially kalu time hubby balik, mmg xde masa nk membelek benda lain(ye saya ske beleks suami je).

Intro pasal ni je dah panjang,,ok back to cerita hari raya, macam tahu2 la tahun ni beraya as suami isteri dan oleh sebab kampung kami berdua ni sekentut je jauhnya, maka aku dengan rela hati beraya side hubby dl. Pergi solat sunat raya dengan mak mertua n kakak ipar, pastu ikut suami pusing kampung beraya. Dalam kul 2 macam tu baru balik side aku. Everything went well, termasuklah berjaya upah 2 baju raya maternity and our theme tahun ni purple since hubby nye baju my mother dah sponsor kan..so aku pon bl la kain kaler pepel..

Ni la tema purple kami
And for the first time jugak la we all duduk rumah sewa sendiri the whole raya week. Memang satu experience yang lain la. Selain sibuk kemas rumah, kami juga sibuk membeli perkakas dapur like knife, pisau, penapis n segala mak nenek la. And dikesempatan yang ada juga aku telah berjaya membuat makan-makan untuk both side of our family,ala-ala buat open house gitew. Aku masak nasi ayam, yep aku masak sndiri, suami bantu pergi market n teman aku di dapur. 5 ekor ayam jugak la. Then mintak tlg makcik aku buat rendang daging n my mum buat pencuci mulut. Alhamdulillah suami banyak sangat tolong and kakak-kakak ipar n mak mertua dari pagi dah datang ke rumah membantu. Yep mmg diorg ada bantu but everything aku buat sndri.Suami amik kontrak cuci rumah n mop segala.Aku mmg bersyukur at least in know hubby dapat bantu aku di dapur. Hajat nak panggil kawan-kawan x tercapai sb most of orang suma x balik dari kampung lagi and when diorg dah ada kat cni my hubby plak x balik Penang. Xkan la aku nak jemput orang datang rumah bila hubby xdak kan. Dan disebabkan keadaan aku yang berbadan dua ni la hubby x bg sgt buat keje-keje berat.

Family hubby, ni baru half
Ni rupe rumah sewa kami, tgk smpi 2 tv haha
So in conclusion, Alhamdulillah raya tahun ni sangat bermakna untuk kami suami isteri. Banyak benda yang kami sama-sama belajar dalam menghadapi hari-hari sebagai pasangan.So lets enjoy few pics.
Ni piccas waktu kat studio nak amik family photo (my side)



 

No comments:

Post a Comment

Followers