Mr & Mrs Renggos

Daisypath Anniversary tickers

Our First Khalifah

Lilypie Maternity tickers

Monday, July 23, 2012

Ramadhan Al Mubarak

Alhamdulillah..Ramadhan datang lagi...dalam banyak2 bulan, bulan ramadhan la yang dinanti2..sebab ape?ntah bulan ni terasa lain macam sket suasananya.
Tahun ni harungi ramadhan sebagai seorang isteri dan bakal ibu. Anak dalam perut ni pon akan berpuasa sekali dengan ibu dia.InsyaAllah semoga dipermudahkan.
Sambutan 1 Ramahdhan yang lalu sangat meriah, adik-adik semua balik. Tapi yang sangat sedih, suami x dapat bersama walaupun dah plan dari awal. Tu la org kata kita hanya merancang, Allah yang menentukan. Betul-betul last minute hubby x dapat balik,menitis jugak la air mata tu tp sejak ada anak kecik dalam perut ni aku lebih cepat redha. Huhu..,.dok membilang hari je tau sebelum tu.
Cerita pasal puasa waktu mengandung ni, Alhamdulillah 2 hari pertama dapat diharungi dengan mudah. Cuma lepas je berbuka tu trus flat, terawikh hilang ke mana. bukan sebab aku makan banyak ke hapa, mmg makan sket je tp amatlah x larat.
Cuma hari ni aku tersalah strategi. Aku bersahur tdi aku minum susu, lepas tu makan ubat, trus la muntah. Sampai skang pon dok rasa loya2 lagi..adess hari keje plak la nak jadi lagu ni..
So peringatan untuk diri sendiri (lain org lain kesesuaiannya) jgn minum susu atau benda bersusu waktu sahur dan kemudian makan ubat...

rasanya untuk hari ni, tu jela pengajaran.semoga dapat la bertahan smpi Maghrib nanti..

No comments:

Post a Comment

Followers