Mr & Mrs Renggos

Daisypath Anniversary tickers

Our First Khalifah

Lilypie Maternity tickers

Sunday, September 18, 2011

Cer citer perihal Baju S

hellow...

kali ni gewdix sket la aku nk hupdate pasai menda kawin2 aku la..tau mcm lama lagi kan tp nk buat canne..sementara ada time ni meh la hupdate truih...ni nk cerita pasal baju sanding...haa biasa la aku ni kan feeling retis sket, sb tu nk baju kawin pon yg custom made untuk badan aku ja,,xmo pi sewa2.. Bukan apa, tp bila lihat keadaan sekeling, mama, makcik2 aku pon suma baju sanding depa buat sndri tau..mama aku tuh, siap sepasang baju songket dia buat utk majlis dia 28 tahun lepas..sampai ke la baju tu ada lagi..songket asli dari Terengganu uols..jadi xkan la ank pompuan dia sorg ni xmo merasa tempah baju sanding sndri kan.Ada ja org ckp aku membazir la apa la..tp dah aku berkeinginan..nk buat guano kan,..

Sesi mensurvey tukang jahit, tailor or designer ni la amik masa paling lama..angan2 sampai nk pi KL nun nk cari designer..ala yg suam2 kuku dah la,,kata nk amik Hatta Dolmat ka, RR ka..mana aku mampu kan..org yg penanh keja ngan Rizalman pon jadi la plannya..but Alhamdulillah..mungkin dah jodoh kot badan aku ni dgn designer Penang..berkat ketekunan berblog hopping dan hingaq2 kat tweeter n fb, ada la dpt recommendation dari kawan aku..si Intan ni suh try tgk kat Direktori Perkahwinan MUA penang yg melettops tu kak Jumie Samsudin...tgk2 ada info pasal CH by Chanel Harun..mmg dok baca gak review dia dlm few Penang b2b blog...

CH by Chanel Harun





Memula dok pikiaq..nk sms ka, nak emel ka camna ni nk approch si CH ni..bila cek2 dia ada FB..apa lagi..trus add dia..memula dok stalking ja la..tgk piccas2 hasil keja yg dia upload..ntah cane waktu bulan posa tu pi gatai pm dia..ty psl mende nk buat baju kat dia la,.,Alhamdulillah..respon menarik..trus set up appoinment..hehe..1st time nk jupa tu takot la jugak,,satgi member geng2 designer ni x layan la aku yg buta kain ni kan..haha dah la x reti bab2 fesyen ni..it turn out CH sgt friendly..even adik aku yg teman p jupa dia pon cam kata dia ok,,bila org yg kita nk keje tu PR bagus, maka senang la hati nk berurusan..mlm tu jugak la dia sketch design utk aku..wahhh rasa retis sungguh ada sketch2 ni..

2 hari lepas meeting tu pi amik measurement kat butik kawan dia..hehe konon nk fitting bulan 12,,

Alih2 minggu lepas CH msg kata baju dah siap..tinggal nk fitting and buat beading ja..apa??? terkejut beruk tauu..cepat nya..kelaaasss CH...pantas gila..bila bgtau En Renggos, dia pon kata cepat nya..tp dia kata lagi,,xpa la..sayang pi la amik,,jadi motivasi nk kuruskan badan..huwaaaa...
So minggu depan leh la g tgk outcome nye..harap2 cantik la kat badan aku ni....

Ohh bab pricing?aku rasa ok la berbaloi..sb kalu kawan2 aku tempah kat butik2 pon yg depa jadi org 1st pakai baju tuh pon dah 8 rat..ni aku buat khas utk aku sndri tau..hahaha..skang ni aku tgh berdebar2 nk nak tgk hasilnya..ampa suma doa la agar cantik naaa..bley la aku promote CH lebih2 pas ni hahaha.


PS:nak letak skecth,tp tkt x surprise..tp bley la tgk ada ala- design dia dlm Pesona Pengantin yg muka Diana Amir tu

No comments:

Post a Comment

Followers