Mr & Mrs Renggos

Daisypath Anniversary tickers

Our First Khalifah

Lilypie Maternity tickers

Saturday, September 24, 2011

Cameron Highland

Hari ni nak citerr pasal Cameron Highland..bukan pasal plan untuk honeymoon ke hapa ye..
tp aku mmg teringin bangat nk pegi CH. nak cakap perihal kedinginan perasaan aku sedingin cuaca di CH, cuma perasaan aku ni x menyegarkan hahaha.Bukan aku x penah pegi tp aku teringin sangat nk pegi ngan En Renggos..ye la,,aku agak boring sebenarnye coz we always spent time doing routine dating activity. ie tgk wayang n pi makan, x pon pi makan balik rumah. Aku prefer to spent some quality time together. So i was thinking CH is the romantic place for us. Being not so romantic, i hope En Renggos can enjoy the moment togther. But somehow, he so damn busy with his work which is another shut off point for me.

I know im being clingy and mengada2 kan, but i need some time to spent together. Im getting boring and lesu je regarding our relationship esp during this engagement period (org cakap ni dugaan) but aku rasa mcm dia kurang involve dalam ape pon yg aku buat especially hal-hal persediaan majlis perkahwinan kami. Macam aku rasa dia xnak pon kahwin ni, aku je lebih2. So aku dalam dilema, perlukah aku teruskan persiapan ni atau play along with him? ikut cara dia, relaks je..kot2 nanti dah dkt majlis kawin baru la kelam kelibut..opppsss aku lupe, dia ramai kakak2 n abg2 nak membantu, aku semua kn buat sndri. Tp dlm masa yg sama, aku bimbang juga if he call off the wedding, camne ngan preparation yang aku dah buat? ngan sape la aku nk kawin agaknye nanti, sb walaupon dah hampir 8 bulan bertunang, believe it or not, we never discuss about this wedding stuff. Bila aku try utarakan dia ckp awal lagi n nmpk x berminat, so ape ptt aku buat?sgt jeles kat org lain bila tunang mereka sibuk teman g fitting, sama2 bincang hal hantaran, tlg bg idea utk wedding card etc..jeles sgt..

Berbalik hal CH ni, aku igt minggu ni dpt la sesama ke sana, tp xde la gaya nya. Aku ajak dia juga hari tu, katanye tgk dl. Aku xkan ckp byk kali kat dia benda yg sama sb aku x nak dia stress lantas jadikan alasan aku suka menstress kan dia untuk call off the wedding, so biar aku stress sorg2. Alih2 rini katanye aku x payah pon pg ke Ipoh sb dia akan balik Penang..Agak2 korunk la kan, tunang aku ni penah x dia stop kejap n pikir ape dia boley buat untuk aku instead of suruh aku paham n buat semua demi dia? sengsara x rasa bila its like u giving your 100% in your relationship and ur partner just give 35%??

I believe sesibuk mana pon sesorg itu dia akan cuba spent time and membahagiakan org yg dia sayang. He will tried his best n now i think im not the one he love la. Aku byk kenal lelaki and x seorg pon aku rasa mcm ni, n mungkin dah nasib aku ingin berkahwin dgn org yang x berapa nk sangat kat aku...hahaha pathetic nye. Kalau la aku ajukan isu ni kat dia, mesti bergaduh besar punye, sb dia xkan letak diri dia kat tempat aku n pk ape yg aku rasa. Dia sentiasa nak aku paham dia. Dan aku ni insan yg lemah yg hati aku penuh rasa syg untuk dia smpi aku x boley nk layan dia mcm mana dia layan aku. Teringin nye aku nak dia rasa ape yg aku rasa..seriously..ada x potion or magic yg boley buat org tuh sengsara mcm mana kita rasa?

Aku bajet kalau la Renggos baca posting ni, mesti dia kata aku ni emo sb kerana x dapat pergi CH pon nk kecoh2 satu dunia  nak emo2, tp dia x sdar, aku cuma nk dia tau, yang perbuatan dia neglect aku tuh bg effect to my feelings and our relationship, bukan sekadar hal bodoh x dpt g CH. Aku cuma nak dia lebih berfikir ttg aku dan menghargai aku. Dia sampai tua pon akan kerja, and x akan kaya2, tp kasih syg juga perlu. Ada duit tujuh keturunan tp xde kasih syg, hidup ttp x bahagia. Cuba ty org2 kaya, pasaipa dok buat scandal, bela anak ikan n ada perempuan simpanan?sebab kekurangan kasih sayang dan perhatian.

Ive been to CH with En Scandal before and i enjoy the moments to the bits..seriously when we r there, we share less words than expression. N until today, wut happen in Cameron Highland btwn me and En Scandal still playing in my mind. That is another reason i want to be there with Renggos, so that our memories together will erased wut i have shared with En Scandal in the past. I just want Renggos will b the number 1 in my life, but wut can i do, he doesnt want to b that person. Bukan niat hendak membandingkan, aku syg tunang aku sepenuh hati, dia la lelaki yg aku hendak serahkan segala2 nya dan dlm hidup aku sekarang hanya ada dia.

Kalau aku x boley pergi ke tempat2 yg aku teringin nk pegi dgn org yang aku sayang, jadi ape kah makna semua ini? Kalau aku x boley share moment2 bahagia dgn org yg aku cinta, jadi apekah pengakhiran percintaan ini? Kalu aku x boley bercakap secara rasional ngan org yg aku ingin hidup bersama, adakah ini keputusan yang tepat? Kalu aku x boley berkongsi rasa dan rahsia dgn org yang akan melindungi aku kelak, adakah tepat pilihan aku ini? aku mencuba dan terus mencuba menyelamatkan keadaan, tp nmpknya tuhan masih belum menjawab doa aku. Aku masih berharap kepada En Renggos, aku masih menyulam angan2 untuk hidup bersama dia dan tiada org lain.

Aku berharap tuhan akan beri lebih sensitiviti kepada Renggos agar dia lebih menghargai aku dan beri aku lebih kesabaran . Andai ini adalah dugaan bertunang, aku nyaris tertewas. Dalam menyulam cinta, aku percaya kasih itu perlu di semai, kita yg kena belajar mencintai org bukan sekadar berharap perasaan itu dtg sndri.

No comments:

Post a Comment

Followers