Mr & Mrs Renggos

Daisypath Anniversary tickers

Our First Khalifah

Lilypie Maternity tickers

Wednesday, August 21, 2013

Tercapaikah Impian

Impian setiap orang especially yang dah berumahtangga ialah nk ada rumah sendiri. Mcm tu jugak aku n Renggos. Kami dah punya segalanya, anak yg comel dan sihat, kereta yg elok utk bekerja, wang lebih untuk berjimba dan masa terluang utk bersama. Sebelum kami nk tukar kereta yg lbh besar dan menyelesakan, kami perlu ada rumah dulu.
Alkisahnya bulan 5 yg lalu jiran dpn rumah mama aku offer nk jual rumah dia. Aku dgn Renggos tanpa pikir pjg (mmg x pk pon walau dia letak rege umh dia 290k) setuju sb pikirkan rumh tu depan rumh mama aku..semi-d setingkat renovated n fully furnished. Kami laki bini usaha la amik cuti utk uruskan hal loan bank. Alhamdulillah bank approve utk biaya rm279k harga rumah tu. Tuan rumah pulak minta tempoh sampai 9 July sb dia kn lock in period. Tp bla dah hampir ke tarikh tu tuan rumah mcm melarikan diri drpd kitorg. Ofkos la aku cr dia utk hal s&p dan segala bagai.tup tup dia call aku ckp x jd jual. Sedey tu mmg la tp Renggos igtkan aku yg mungkin Allah nk beri yg lbh baik dr tu.

Memang betul aturan Allah tu bersebab, tetiba ada kwn bgtau yg ada 1 projek baru nk huat berdekatan rumah mama aku. Yang bestnya projek tu dlm daerah Seberang Perai. Tanpa berlengah, waktu launching projek tu pada 15 Ogos lps aku dah p booking rumah single storey semi-d Desa Ara. Dpt diskaun 7% and free s&p n legal fees. Now dlm process appky loan. Within 14 days if semua lancar aku akan pergi sign s&p n kuarkan epf utk d/p. Semoga dipermudahkan rezeki Adlyn ni. Lokasinya menarik layout rumah pon cantik.

Apa yg aku blajar dr pengalaman ni ialah sentiasa kena ada spare cash kalu nk bl rumah. Mcm aku rituh booking fees je dah RM2000. Sebbek baru lps kutip duit raya Adlyn hehe.



1 comment:

Followers